ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Представници Министарства на Ре-сет самиту: Реформа система образовања и науке у Србији спроводи се у континуитету

Реформа система образовања и науке у Србији спроводи се у континуитету и пуним пуним капацитетом, истакли су представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја који су учествовали на Ре-сет самиту у орагнизацији Адриа медиа групе.

Државна секретарка Министарства просвете, науке и технолошког развоја  проф. др Маријана Дукић Мијатовић истакла је да је квалитетно образовање државни приоритет, као и да су правац и основа за системско унапређивање образовања и васпитања у Србији утврђени новом Стратегијом развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030. године.

Тај документ представља, пре свега, јасан показатељ односа државе према значају образовног система за развој друштва, али и континуитет започетих реформи“, казала је она.

Он је подсетила да су неки од циљева Стратегије већи обухват деце на свим нивоима образовања и васпитања, боља постигнућа ученика, квалитетнији програми, боља подршка наставницима, квалитетније образовне политике, употреба савремених техника и алата, боља веза образовања и тржишта и да ученици располажу практичним знањима.

Наставља се улагање у инфраструктурне објекте у области образовања и науке, као што су предшколске установе, школе, домови за смештај ученика и студената, научно-технолошке паркове, центре изврсности и институте. Предвиђено је и додатно оснаживање тих институција како би биле  препознатљиве на регионалном и европском нивоу. Планирамо и веће улагање у појединце, нарочито у младе научнике“, навела је она.

Дукић Мијатовић је оценила да ћемо бити богати онолико колико знања имамо и истакла да је опредељење Владе Србије да подржи не само младе научнике него и све таленте.

У претходних неколико година издвојили смо средства за више од 1.600 младих научника и либерализовали услове за њихов избор у звања како бисмо их подржали да остану у земљи. Потребно је на нивоу основног и средњег образовања посебну пажњу обратити на талентовану децу и чини ми се да ми то успешно радимо. У младима је наша будућност и успех наше државе“, закључила је она.

На панелу посвећеном образовању говорио је и помоћник министра за предшколско и основно образовање и васпитање Милан Пашић који је истако важност целоживотног учења.

Систем образовања мора успешно да гради капацитете младих људи тако да са собом, по изласку и тог система, понесу корпус компетентција за живот и рад у 21. Веку. Стога је неопходно да се развија култура целоживотног учења, критичко мишљење, медијска и информатичка писменост, да се програмски садржаји и активности образовно-васпитног рада континуирано усклађују са достигнућима науке, технике и технологије, одрживог развоја, уз савремене, активне и партиципативне методе, технике и приступ у раду и наравно уз савремна дидактичка средства“, рекао је Пашић и истакао да сви учесници образовно-васпитног процеса имају у њему значајну улогу, без чијег доприноса је немогуће достићи жељено стање.

Помоћница министра за дуално образовање Габријела Грујић истакла је да је изазов савременог образовања да одговари и на потребе привреде и додала да је добар пример дуално образовање, које се реализује у образовним и привредним системима.

Дуални модел образовања који подржава развој свеукупних предузетничких компетенција олакшаће младима брзо проналажење жељеног посла, али ће их и освестити у смислу да развој каријере зависи и од целоживотног учења и усавршавања“ објаснила је помоћница Грујић и истакла да је темеље предузетничког духа код младих неопходно је поставити још на нивоу основног образовања кроз модел пројектног образовања, као и кроз ученичке задруге.

Она је рекла да 21.век захтева брзину трансфера знања с обзиром да технолошки развој муњевито напредује, а с обзиром да је  дуални модел „добар рецепт“ како најбрже до знања на путу сигурне каријере, логичан је увођење дуалног модела нивоу високог образовања, које од ове академске године креће у Србији.

О значају дигитализације у просвети и подизању дигиталних компетенција говорио је помоћник министра за дигитализацију у просвети и науци Саша Стојановић.

Увели смо Дигитални свет од првог разреда основне школе, док је Информатика и рачунарство обавезан предмет од петог разреда. Циљ је да се деца упознају са дигиталним технологијама. Осим тога, у средњим школама имамо специјализована ИТ одељења. Обезбедили смо и адекватну опрему за рачунарске кабинете како би теоријско знање могло да се покаже и примени и у пракси“, казао је он.

Стојановић је навео да ће висок ниво дигиталних компетенција бити од велике помоћи ученицима када заврше школовање и када почну да траже посао.

Помоћник министра за технолошки развој Саша Лазовић истакао је да младима треба обезбедити прилику да решавају велике и важне проблеме.

Индивидуални и колективни потенцијали Републике Србије исти као и било где у свету. Разлику праве обављени послови. Континуитет, акумулација ресурса и снажне институције кључни. Држава обезбедила ресурсе, стратешке и законске оквире за унапређење науке и технолошког развоја. Основани нови институти и научно-технолошки паркови, оснажени постојећи, нови објекти на факултетима. Преко 100 милиона евра улагања само у инфраструктуру. Наука да налази нова решења, привреда да их примењује“ рекао је помоћник Лазовић.

На панелу су учествовали и декан Електротехничког факултета Универзитета  Београду Мило Томашевић, професор у Рачунарској гимназији у Београду Срђан Огњановић, професор на Факултету организационих наука Универзитета у Београду Борис Делибашић,  директор Археолошког института у Београду Миомир Кораћ и други.

Loading