ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Вредновања квалитета образовања један од приоритета Министарства

Учење кроз међусобно повезивање ученика, наставника школских установа основ је за унапређење квалитета образовања у Србији, поручено је на данашњој конференцији “Подели знање – школе у акцији“ на којој је представљен “SHARE пројекат“ посвећен унапређивању система спољашњег вредновања рада школе и развоју хоризонталног учења између школа. 
Отварајући конференцију министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић изразио је задовољство започетим процесом унапређивања квалитета образовања у Србији истичући да ће у ту сврху за школске установе бити предвиђени разни “модели и алати“ од лиценцирања директора, до обука које помажу УНИЦЕФ и Европска комисија.

Укупан систем вредновања квалитета образовања у Србији је наш приоритет. Циљ је да настава буде у првом плану, да се наставници обуче да раде на нов и квалитетнији начин и да сарађују унутар школа, али и са другим школама, истакао је Шарчевић.


Министар је навео и да је циљ да родитељи буду видљивији у школском систему, те да су у Закону о образовању предвиђене нове форме удруживања родитеља. ‘

Та тела се по градовима већ формирају. Родитељи треба да буду укључени у систем не само када се ради о темама као што су насиље, исхрана, туризам или спорт, већ и у то да се подиже квалитет у васпитно-образовним установама, сматра Шарчевић.


Указао је да је неопходно пратити и високо образовање са аспекта квалитета наставе подсетивши да је у изради Закон о финансирању високог образовања у научно-истраживачкој делатности.

Директор Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања Бранислав Ранђеловић рекао је да је “SHAREпројекат“ показао да постоји много добрих и инспиративних пракси које су често неводљиве и недовољно приступачне широј образовној јавности.


Овај пројекат је омогућио да се те добре праксе шире, развијају и унапређују кроз повезивање школа и успостављање међусобног партнерства. Намера нам је да ове процесе продубљујемо, добре праксе промовишемо, да истражујемо нове механизме све док такви процеси коначно не постану свакодневица и саставни део и образовног система, истакао је Ранђеловић.

Директор УНИЦЕФ-а у Србији Мишел Сен Ло рекао је да се та организација ангажовала да помогне Србији јер је истраживање које је УНИЦЕФ спровео пре три године показало да је сваки трећи ученик узраста од 15 година у Србији био неписмен.

Према његовим речима велики број школа и скоро 13.000 ученика укључени су у “SHARE пројекат“ који подстиче школе да међусобно деле своја знања и активности.

Конференцију су организовали Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Центар за образовне политике и УНИЦЕФ. 

Loading