ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Увођење платних група јесте системско решење проблема положаја просветних радника

Министар просвете, науке и технолошког развоја др Срђан Вербић обраћајући се присутнима на седници скупштинског Одбора за образовање, науку, технолошки развој и информатичко друштво на којој се разговарало о штрајку просветних радника и стању у образовању, указао је да је приоритет да се нађе трајно, системско решење, које ће омогућити да штрајк постане изузетак, а не правило рада у просвети.

„Увођење платних група јесте системско решење проблема положаја просветних радника“, додао је министар Вербић, наглашавајући да на

томе треба заједнички да се ради. Он је истакао да ученици треба да буду на првом месту „јер да није њих нико од нас не би имао овај посао“

О ангажовању у оквиру својих надлежности, ради постизања системског и одрживог решења унапређења положаја просветних радника и прекида штрајка, говорили су државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Жељко Ожеговић и представница Министарства финансија Наташа Завођа. Седници су присуствовали и представници четири репрезентативна синдиката у просвети Гранског синдиката просветних радника „Независност, Синдиката образовања Србије, Уније синдиката просветних радника Србије и Синдиката радника у просвети Србије.

Члановима Одбора и народним посланицима на седници обратили су се и представници два синдиката који су прекинули штрајк, представница Гранског синдиката просветних радника „Независност“ Ружица Тодић Брдарић и Синдиката образовања Србије Радомир Шојановић. Они су указали да је потписивањем споразума о прекиду штрајка са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, као и потписивањем Посебног колективног уговора, постављен основ да се дође до трајног решења и отклоне проблеми са којима се суочавају просветни радници у Србији. Могуће решење постојећих проблема јесте увођење платних разреда, као и да се до 1. јуна ове године са Министарством отпочну преговори о исплати помоћи просветним радницима, како би се поправио њихов материјални положај.
Представници Уније синдиката просветних радника Србије Јасна Јанковић и Владимир Аџић истакли су да просветни радници не штрајкују само због лошег материјалног положаја, већ и због услова у којима раде ученици и професори и због неопходности реформе система образовања. Увођење платних разреда јесте начин да се реши проблем материјалног положаја просветних радника, јер би довео до праведне расподеле новца из буџета, истакли су Јанковић и Аџић. Представници Синдиката радника у просвети Србије Миодраг Сокић, Милорад Антић и Милан Трбовић, нагласили су да је штрајк у просвети велика друштвена опомена и да је неопходно издвајати више новца из буџета за образовање. Они су указали да је у општем интересу да се дође до одрживог решења и да се штрајк прекине
Током расправе која је уследила, чланови Одбора и народни посланици истакли су да је неопходно наћи решење за проблеме са којима више деценија суочавају просветни радници и образовни систем у Србији. Указали су и да је битно да се штрајк прекине и да деца на што регуларнији начин и квалитетно заврше школску годину.

Loading