ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Србија препознаје значај предшколског васпитања и образовања

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић састао се данас  са регионалним директором УНИЦЕФ-а  Афшан Кан и директором канцеларије УНИЦЕФ-а у Србији Мишел Сент-Лотом. Саговорници су указали на значај предшколског васпитања и образовања и важност већег обухвата деце  предшколским системом.

Србија препознаје значај предшколског васпитања и образовања, али и  неопходност стварања услова за ширу доступност квалитетног образовања, као једног од кључних фактора у обезбеђивању дечијих права, рекао је Шарчевић и том приликом истакао да Министарство у сарадњи са предшколским установама, јединицама локалних самоуправа и уз значајну подршку Владе Републике Србије  реализује активности и иницијативе којима се доприноси грађењу квалитетног система предшколског васпитања и образовања за сву децу предшколског узраста и њихове породице.

 Добра политика цена коју спроводи Влада Републике Србије омогућава да боравак деце у вртићима буде јефтинији за њихове породице него останак код куће. Уз разне друге олакшице потребно је да се ураде и социјалне карте, како би се идентификовале рањиве породице и направио план подршке, рекао је Шарчевић.

Он је нагласио да је Министарство посвећено подршци раног развоја деце, нарочито из осетљивих група, и додао да су пуно поштовање људских права у образовању кроз подршку интеркултуралности и подстицање чувања националног идентитета, традиције и културе, главне смернице политике Министарства.

Значај сарадње свих учесника на пољу унапређивања раног обухвата деце, а посебно кроз предшколско васпитање и образовања истакла је и Афшан Кан и додала да је изузетно захвална на томе што је Србија отворила врата бројној деци мигрантима  која су укључена у школски систем, што, према њеним речима, представља добар пример свим европским земљама.

Подаци показују да је у претходној деценији у Србији направљен значајан напредак у области предшколског васпитања и образовања, међутим и даље је обухват низак када су у питању деца из осетљивих група (деца која живе у руралним подручјима, сиромашна деца, деца у  неформалним ромским насељима, као и деца са сметњама у развоју).

Loading