ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Шарчевић: Следеће године у дуалном образовању скоро 7.000 ученика

Модел дуалног образовања у Србији успешно функционише већ три године, а план је да следеће године у њега буде укључено скоро дупло више ученика, поручио је министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић.

Већ три године имамо веома видљив модел дуалног образовања. Ове године имаћемо 4.500 ученика у том моделу, а следеће близу 7000, рекао је Шарчевић на промоцији Националног модела дуалног и предузетничког образовања у Београду.

Он је нагласио да ће модел дуалног образовања бити уређен законом, чиме ће ђаци, њихови родитељи и наставници бити заштићени.

Изградићемо веома флексибилан модел и у оквиру средњег образовања увели смо велике промене. Тај закон је прилично активан и подразумева добру сарадњу са компанијама, као и статистичке податке о потребама на тржишту рада, рекао је министар.

Помоћница министра за дуално и предузетничко образовање и васпитање Габријела Грујић истакла је да је цео тим Министарства просвете, науке и технолошког развоја и Привредне коморе Србије превасходно овде због младих.

Као представници система за образовање и као креатори ваше будућности кроз програме образовања донели смо одлуку да вам омогућимо да се ваше учење не одвија само на једном месту, у учионицама и амфитеатрима, него да се одвија на два места, рекла је Грујић.

Она је нагласила да знање о вештинама, које су веома важне ученицима за одабир каријере, заправо леже у компанијама.

Компаније су те које прате савремени технолошки развој, објаснила је Грујић. 

Градоначелник Београда Зоран Радојичић констатовао је да живимо у времену у којем је образовање под притиском велике количине информација, пре свега преко интернета и да је зато важно да се образовни систем прилагоди тим околностима.

Важно је који факултет је завршен, али је важније колико сте научили и да ли имате примењена знања. Наш образовни систем се добро прилагођава захваљујући политици Владе Србије и министра Шарчевића, рекао је Радојичић.

Према његовим речима увођење националног модела дуалног и предузетничког образовања је од изузетног значаја.

Уколико желимо да развијамо државу у добром правцу, важно је да имамо добро планирање и добре пројекције, рекао је Радојичић.

На значај оснивања и рада ученичких задруга основних и средњих школа, као једног од добрих модела развоја осећаја за иницијативу и предузетништво, указала је саветник за финансијску писменост и предузетништво у Министарству просвете Гордана Степић.

Она је представила и Правилник о ученичким задругама, док су репрезентативне резултате у том пољу представиле три основне и средње школе из Београда и Обреновца.

Да је дуални модел образовања неопходан за Србију, с обзиром на то да се наша држава суочава са дефицитом кадрова, истакла је руководилац Центра за едукацију, дуално образовање и образовну политику Привредне коморе Србије Мирјана Ковачевић.

Из тог разлога је привреда Србије покренула иницијативу за развој дуалног модела стручног образовања и још од 2013. године се предузимају активности на овом пољу уз подршку низа партнерских институција и установа из различитих земаља, али тек доласком министра Шарчевића ова иницијатива добија одговарајућу форму, истакла је Ковачевић.

Присутнима су се обратили директор компаније Гебрудер Вајс (Gebrüder Weiss) Драган Симовић, директор корпоративних послова Ер Србија Никола Вукомановић, Слађана Грујић у име Сталне конференције градова и општина и представник Ваздухопловне академије Београд који је презентовао своју школу.

На скупу који је организовало Министарство просвете, науке и технолошког развоја, представљени су правилници, стандарди каријерног вођења и саветовања и Закона о Националном оквиру квалификација.

У делу предвођеном за представљање ученичких постигнућа, ученичке задруге у основним и средњим школама и средње школе у дуалном образовању, представиле су своје резултате на штандовима.

Loading