ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Шарчевић: Министарство се озбиљно бави праћењем квалитета

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић отворио јед данас у хотелу Палас у Београду скуп посвећен Покретању консултативног процеса за обезбеђивање стручно заступљене наставе и недостајућег наставног кадра у Републици Србији.

Шарчевић је рекао да је циљ Министарства да се унапреде сви нивои образовања и да се обезбедити квалитетан наставни кадар.

Не можемо говорити о квалитету високог образовања и науке ако предуниверзитетско има празнине, казао је он и додао да је циљ данашњег састанка да се донесу брза решења која ће могући да се имплементирају од септембра, али да су потребна и дугорочна решења.

Шарчевић је рекао да су брза решења неки студијски програми који постоје на одређеним факултетима.

Он је рекао да је један од циљева образовања и континуирано унапређивање квалитета процеса и исхода образовања заснованог на провереним научним сазнањима и образовној пракси и се од наставника очекује остваривање стандарда квалитета рада установа, посебно у области наставе и учења.

Он је указао је важно и да у школама раде стручни наставници, као и да су неки од принципа образовања једнакост и доступност остваривања права на образовање, висок квалитет образовања и васпитања за све, професионална етика и компетентност која подразумева високу стручност наставника.

Према његовим речима, увођењем платних разреда моћи ће да се препозна квалитет у настави.

Начелница Одељења за координацију рада школских управа Јасмина Ђелић истакла је да се уводе нови образовни профили и да то захтева да наставник  има компетенције да се ухвати у коштац са таквим новинама.

Резултати спољашњег вредновања у шестогодишњем периоду (95% редовних школа) показали су да од седам области квалитета, област наставе и учења има највише мањкавости и да су у школама са нестручно заступљеном наставном (у вишегодишњем трајању) мањкавости још израженије.

Снимање стања о нестручно заступљеној настави  показало је да је у 82 стручне школе просечно по четири нестручно заступљена предмета, у 32 музичке школе просечно по три нестручно заступљена предмета.

Састанку са представницима факултета, Завода за унапређење образовања и васпитања  и локалних самоуправа присуствовао је и помоћник министра за високо образовање Бојан Тубић.

Loading