ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Ружић: Програм „Школе за 21. век“ важан за развој практичних знања и вештина ученика

Први потпредседник Владе Србије и министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић присуствовао је конференцији поводом реализације програма „Школе за 21. век” и државном такмичењу у програмирању за основне школе у Србији.

Министар је рекао да је импресиониран податком да је за такмичење у нашој земљи стигло 200 пријава из 170 школа.

„То је рекордан број, када узмемо у обзир друге земље Западног Балкана које учествују у овом програму. Жири је, тако имао тежак задатак да изабере најбоље од најбољих, односно 20 тимова који су учествовали на данашњем финалу у Београду“, рекао је он.

Министар је навео и да је имао прилику и да разговара са ученицима и да се упозна са веома иновативним пројектима, које су уз помоћ својих наставника осмислили основци.

„Веома сам поносан и на ученике и на њихове наставнике, јер су на најбољи начин представили своје дигиталне вештине и искористили их за пројекте који имају практичну примену у свакодневном животу, али и у локалној заједници. Представљена су нам  различита решења за заштиту животне средине, решења која имају примену у пољопривреди, али и нека која могу да помогну особама са инвалидитетом, као и нека друга креативна решења. Хвала  директорима и наставницима на показаном ентузијазму и посвећености коју су и овом приликом исказали“, рекао је Ружић.

Према његовим речима, важно је да ученици током школовања стичу практична знања, како би били спремнији да одговоре на захтеве савременог начина живота и потреба тржишта рада.

Он је нагласио да су међу приоритетима Владе Републике Србије и Министарства просвете, науке и технолошког развоја модернизација и дигитализација образовног процеса.

„То је кључно за  будућност младих људи, развој њихових компетенција и дигиталне писмености. Највећи значај образовања је што улагањем у ученике данас, улажемо у њихову будућност“, казао је Ружић.

Министар је указао да је програм „Школе за 21. век“ фокусиран на развој критичког мишљења код ученика, вештина за решавање проблема и програмирања уз коришћење микробит уређаја, као и да је у оквиру њега пружена подршка и наставницима и директорима школа.

„Посебно је значајно што су у програм укључене све школе у Србији. Због свега тога, желим да захвалим Британском савету и Амбасади Велике Британије у Србији на подршци и сарадњи на овом пројекту“, рекао је Ружић.

 

Loading