ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Рано напуштање школовања – искуства из држава ЕУ

Рано напуштање школовања било је тема догађаја на коме су се окупили представници интерсекторске радне групе Министарства просвете, науке и технолошког развоја која се бави спречавањем осипања и кључни актери из других институција, организација цивилног друштва и локалних самоуправа. На догађају који је организован уживо и онлајн у Београду и имао је тзв. приступ вршњачког или хоризонталног учења, представљене су различите методе које се користе у Европској унији у борби против напуштања школе. Информисање радне групе, која истражује напуштање школе као део свеобухватних реформи образовног система у Србији, које и кроз пројекат „Подршка ЕУ за реформу образовања у Србији – РЕДИС 2030“ подржава Европска унија, био је основни циљ догађаја.

Окупљеним учесницима, уживо у Београду и онима који су догађај пратили онлајн, обратила је се државна секретарка у Министарству просвете, науке и технолошког развоја Ана Марија Вичек која је рекла, између осталог, да само интерсекторским приступом и ангажовањем на свим нивоима можемо да спроводимо ефективне мере за спречавање осипања ученика из система образовања.

Након тога, представници Европске агенције за посебне потребе и инклузију у образовању, као и стручњаци са универзитета из Белгије и Португала и представници пројекта за смањење раног напуштања школовања у Летонији, представили су перспективе и напоре својих земаља за смањење раног напуштања школовања. Представница Агенције Антула Кефалину презентовала је кључне налазе о раном напуштању школовања, а вест са догађаја објављена је и на сајту Агенције. Подаци су пружили опште информације о напуштању школовања и начинима за његово смањење и илустровали тренутну ситуацију у различитим земљама Европске уније.

Професори са Универзитета у Порту, Елена Араухо и Еунисе Маседо, говорили су о политици спречавања раног напуштања школовања у Португалу, Шведској и Пољској, са фокусом на друштвену укљученост ученика у средњем стручном образовању. Професор Ноел Клик са Универзитета у Антверпену, говорио је о улози подршке у образовању и препознавању ресурса у и ван школе. Инесе Вилане, вођа пројекта за смањење раног напуштања школовања у Летонији, представила је искуства из те државе, заједно са својим тимом.

Након сваке презентације, кратко су представљена искуства Србије у тим областима, а на самом крају се развила жива дискусија чиме је и постигнут циљ догађаја – да заинтересоване стране у Србији сазнају како различите земље раде на смањењу броја ученика који напуштају школу и упореде то са ситуацијом у нашој земљи.  Препознато је да рано напуштање школе утиче на животне шансе ученика, смањујући њихове могућности да уђу на тржиште рада и да често доводи до лоших здравствених исхода и социјалне искључености.

ПРЕУЗМИТЕ:

 

Loading