ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Промоција новог концепта дигитализације завршног испита

Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић, министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић и директор Канцеларије за ИТ и електронску управу Михаило Јовановић  посетили су данас Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања у Београду у коме се налази центар за штампање и дигитално прегледање тестова за завршни испит који ће бити одржан од 17. до 19. јуна.

Како је истакнуто, софтвер за дигитално прегледање урадио је Факултет организационих наука из Београда и целекопно технолошко решење је производ стручњака из Србије.

Председница Владе Србије Ана Брнабић истакла је да је процес полагања мале матуре ове године дигитализован у највећој мери и да је тиме учињен безбеднијим, сигурнијим, ефикаснијим и објективнијим.

Премијерка је навела да ће се од ове године тестови искључиво  штампати у овом заводу и додала да је држава уложила 40 милиона динара за најновију и најмодернију опрему за штампање.

Она је објаснила да је процес скенирања и прегледања тестова у потпуности дигитализован у шта је уложено додатних 20 милиона динара за набавку нових скенера и компјутера.

Брнабић је нагласила да ће читав процес од сада бити и објективнији јер је прегледање тестова “анонимно“, односно, професори не знају чији задатке прегледају и из којих су школа и градова.

Урадили смо огроман, важан и комплексан посао, рекла је Брнабић и најавила да ће следеће године бити до краја спроведен процес дигитализације мале матуре када ће ученици на компјутеру решавати тест, а не на папиру у школи.

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић рекао је да је дигитализација овог процеса само наставак процеса целокупне дигитализације образовања.

Ове године имамо безбедну штампарију и безбедно прегледање…На тај начин смо дошли до тога да се вреднује стварно знање. А оно што је и био циљ и што ћемо пројектом државне матуре урадити је да и малу матуру приближимо тој врсти независне екстерне оцене, као и екстерно вредновање целог система. Тек тада Србија улази у сферу високо развијених земаља када је образовање у питању, казао је он.

Шарчевић је оценио и да је дигитална самопроцена знања која је, такође, рађена ове године била храбар корак.

Видели смо да је систем спреман, да су наставници много напредовали да ученици прихватају ове нове моделе, казао је Шарчевић.

Министар је нагласио да је улога Завода за вредновање образовања и васпитања веома значајна и да ће доћи до изражаја приликом увођења вредновања квалитета образовања на високом образовању.

Процес скенирања тестова, паковање и дистрибуцију присутнима је објаснио помоћник министра за предшколско и основно образовање Милан Пашић.  Он је нагласио да цео процес одликује транспарентност и да је то његов највећи бенефит.

Директор Завода за вредновање образовања и васпитања Бранислав Ранђеловић рекао је да је припрема задатака за завршни испит који се полаже на крају осмог разреда основне школе једна од кључних активности ове институције.

Он је рекао да је Завод добио савремену штампарску машину и да то значи ће се од ове године задаци штампати унутар образовног система.

Ми као Завод имамо велико задовољство што се овај скенинг центар налази управо у нашој згради, рекао је Ранђеловић исказујући захвалност премијерки и министру просвете на ангажованости и пруженој помоћи.

Директор Канцеларије за ИТ и електронску управу Михаило Јовановић рекао је да је у поређењу са прошлом годином цео процес измењен и дигитализован.

Ако бисмо упоредили прошлу и ову годину једина ствар која је остала иста је да ђаци у својим школама раде тестове тако што користе папир и оловку. Све остало, комплетна технологија, комплетни прцеси су у попуности измењењни и дигитализовани, навео је он.

Према његовим речима, центар у коме се штампају тестови је нов и мере заштите података о личности су у потпуности спроведене.

По први пут држава има свој скенинг центар. Наиме, када се врате тестови, а њих има око 200.000 у једној генерацији. Они се овде скенирају и претварају у дигиталну форму. Много је лакше прегледати тестове у дигиталној форми. Трећи значајн сегмент је софтвер за дигитално оцењивање. Задаци који су затворени се софтверски оцењују. Отворени задаци се оцењују тако што увек имамо два професора који оцењују. Ако су оцене исте, добро, а ако не укључује се трећи професор који проверава и усклађује те задатке. Ово нам је омогућило  много брже оцењивање и много мањи број људи који учествује у процесу, много већи квалитет и поузданост и транспарентност, навео је он.

Резултате завршног испита ученици и њихови родитељи ће моћи да провере на сајту zios.mpn.gov.rs, као и да затраже да им се преко електронске поште проследе тестови.

Ученици осмог разреда полагаће завршни испит у матичној основној школи 17, 18. и 19. јуна, решавањем тестова из српског, односно матерњег језика, математике и комбинованог теста.

Loading