ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Предузетничко образовање неће бити посебан предмет

Према плану Министарства просвете, науке и технолошког развоја од следеће школске године,  ученици од петог до осмог разреда имаће нови модел учења – предузетничко образовање. Није реч о новом предмету и додатним часовима и оптерећењу за основце, већ ће овај модел  образовања  бити уведен кроз међупредметно увезивање садржаја, а стартоваће као пилот-пројекат.

Према речима Габријеле Грујић, саветнице министра просвете науке и технолошког развоја за дуално образовање предузетничко образовање, основни разлог увођења оваквог модела учења је стимулација предузимљивости младих и формирање радне етике, као предуслова успешног планирања каријере.

„Сагледавајући досадашње начине  образовања , стиче се слика да су нам деца незаинтересована за процес учења, не умеју да повежу садржаје из различитих области . Суштина се односи на развој креативног, процесног, критичког, синтезног и пројектног мишљења код младих на што ранијем узрасту “, наводи Габријела Грујић.

Она каже да образовање не значи само стицање знања, него подразумева на који начин децу учимо да користе свој разум.

„ Предузетничко образовање спроводиће се кроз међупредметно увезивање садржаја представљено кроз „школски пројекат“  из одређених области. Наставници ће у складу са дечјим идејама моћи слободније да креирају своје часове, да заједно изводе наставу из различитих области. Резултат оваквог модела био би то што би на крају осмог разреда деца, поред сведочанства, имала и свој „идејни пројекат“, наводи Грујић, додајући да ће  и привредницима ће бити омогућено да посећују школе, како би на тај начин подстакли ученичке идеје и информисали родитеље и наставнике о потребама привреде, а у циљу лакшег опредељивања ученика за будућа занимања.

Весна Недељковић, помоћница министра за предшколско и основно образовање и васпитање, истиче да је важно увезивање више дисциплина и учење деце како да њихово знање постане функционално, о којој год области да је реч – од музике до математике, те да деца престану учење да доживљавају као „трку за оценом“ .

„Ученици  не треба да се плаше додатних обавеза, јер смо водили рачуна о томе. Неће добити још један час у недељном распореду. Предузетничко образовање не значи нужно остваривање неке економске добити, већ  предузетништво може да се реализује кроз културу, математику или друге предмете“, објашњава помоћница министра Недељковић, додајући да је крајњи циљ функционално знање ученика.

Loading