ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Подршка унапређивању квалитета васпитно-образовног рада са децом са сметњама у развоју

Пројекат „Подршка унапређивању квалитета васпитно-образовног рада са децом са сметњама у развоју“ биће реализован у предшколским установама „Звездара“ и „11. април“ из Београда, као и „Пчелица“ из Сремске Митровице. Меморандум о реализацији је потписан на скупу одржаном у Палати Србија.

Весна Недељковић, помоћница министра за предшколско и основно образовање, изразила задовољство што је унапређивање квалитета, доступности и праведности система предшколског васпитања у фокусу стратешких иницијатива Министарства. Она је истакла да је посебно значајно што ће се овим Пројектом унапредити подршка у развоју и учењу деци са сметњама у развоју и инвалидитетом.

Гордана Цветковић, руководилац Групе за социјалну инклузију подсетила је да током прошле године Министарство просвете, науке и технолошког развоја у сарадњи са УНИЦЕФ-ом и Удружењем стручних сарадника и сарадника предшколских установа реализовало низ стручних скупова са представницима свих предшколских установа у Србији. Према њеним речима, скупови су били посвећени питањима недовољног обухвата предшколским васпитањем и образовањем деце из осетљивих друштвених група и начинима на које предшколске установе могу да повећају обухват, али и унапреде инклузивност и квалитет васпитно-образовне праксе.

Тања Ранковић, руководилац програма за образовање канцеларије УНИЦЕФ-а у Србији навела је да се пројекат „Подршка унапређивању квалитета васпитно-образовног рада са децом са сметњама у развоју“ базира на подршци остваривању права деце са сметњама у развоју на квалитетно предшколско васпитање и образовање и креирању инклузивне, подстицајне и недискриминаторне средине у предшколским установама.

Биљана Којовић, сарадница за рани развој у Групи за социјалну инклузију, истакла је да Закон о предшколском васпитању и образовању прописује да деца са сметњама у развоју остварују право на предшколско васпитање и образовање у васпитној групи, у васпитној групи уз додатну подршку и индивидуални васпитно-образовни план и у развојној групи, на основу индивидуалног васпитно-образовног плана. Токомј 2014/15. године, у Србији је било укупно 34,5 развојних група, од тога 24 у Београду, које је похађало 265 деце.

„Организација рада, квалитет укључености и подршка коју деца добијају у развојним групама разликују се од установе до установе – од готово целодневне укључености деце у вршњачки колектив до прилично сегрегисаног функционисања. Изузетно је важно да се деци са сметњама у развоју и инвалидитетом у првим годинама живота обезбеди правовремена, квалитетна и ефективна рана стимулација, која треба да се базира на потенцијалима детета у вршњачком окружењу“, навела је Којовић.

Валентина Завишић, представница Иницијативе за инклузију „Велики Мали“ дала је кратак опис пројекта. Она је истакла да ће на основу постојећих анализа о квалитету инклузивности и васпитно-образовног рада са децом са сметњама у развоју и инвалидитетом бити припремљене препоруке за унапређивање квалитета подршке и укључености деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, које ће послужити као основ за израду предлога Стручног упутства као и Водича за установе са примерима добре инклузивне праксе.

Пројекат је део пакета подршке спровођењу Стратегије за унапређивање образовања у Србији до 2020. године који укључује све реформске иницијативе планиране на  нивоу предшколско-васпитног образовања.

Loading