ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Почиње караван „Дух младости“

Реализација пројекта караван „Дух младости“ почиње у суботу, 8. јула 2017. године од 17.00-21.00 часова  Зрењанину.

Реч је пројекту који има за циљ  промовисање Националног модела дуалног и предузетничког образовања  и едукацију о значају дуалног образовања за Србију.  Зрењанин је први од 33 града/општине у којима ће кроз караван у дане викенда од 17.00 -21.00 час на трговима, спортским центрима, као и центрима културе, приближити родитељима, деци и наставницима значај и бенефити оваквог вида образовања. Овим пројектом желимо да ојачамо и сарадњу са приватним сектором, чијим ћемо се потребама руководити у креирању нових наставних планова и програма у оквиру образовног система.

Методологија нашег националног модела обезбедила би смањивање стопе незапослених младих до 25 година, могућност покретања сопственог бизниса или наставка универзитетског школовања. Сарадња факултета са компанијама омогућила би студентима реализацију пројектних идеја као и њихово касније запошљавање у истим, али и отварање сопствених компанија по стеченим искуствима за време студија.

Суштина увођења дуалног образовања огледа се у стимулацији стицања функционалног знања код младих. Национални модел садржи дуално и предузетничко образовање као два равноправна фактора. Предузетничко образовање је планирано да се уведе од основне школе и то кроз међупредметно увезивање садржаја из различитих области, а у циљу реализовања идеја и њихове презентације кроз активност школски пројекат- моја идеја. Школски пројекат омогућио би образовни идентитет младих и омогућио би им зрео одабир будућег занимања уз висок ниво самопоуздања. Ученичке идеје током основношколског образовања биле би стимулисане и посетом привредника који би их упутили у погледу сазнања у оквиру иновационог напретка и начину пословања компанија. Дуално образовање се огледа  у синтези теорије у школама и праксе у компанијама. Кроз активност школски пројекат- моја каријера било би омогућено документовање ученичког активног учешћа у радном процесу у компанијама као и креирање националне базе података о интересовањима младих усклађених са потребама привреде. Ученици би у реалним радним условима за време праксе добијали одређена материјална средства, а у њиховом стручном образовању равноправно би учествовали и лиценцирани инструктори из компанија.

Loading