ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Пашић: Важан развој финансијске писмености ученика, добри резултати пројекта „Школа новца за основца“

Помоћник министра просвете, науке и технолошког развоја Милан Пашић рекао је данас да је циљ пројекта „Школа новца за основца“ увођење и развој финансијске писмености ученика основних школа и оценио да је веома важно да ученици стекну знања и у овој области.

Он је подсетио на првој конференцији „Школа новца за основца“ да су Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Ерсте банка потписали Меморандум у априлу 2021. године и започели сарадњу на реализацији овог пројекта.
„Пројектом су реализоване одређене активности као што су израда програма финансијске писмености за ученике основних школа, припрема материјала за наставнике и ученике, као и обука наставног кадра за реализацију програма финансијске писмености, праћење имплементације, евалуација програма и данашња конференција која има за циљ представљање примера добре праксе и размене искуства“, рекао је Пашић.

Нагласио је да финансијско образовање подразумева не само стицање знања и развој вештина, већ и формирање правилних ставова према новцу, штедњи, улагању, потрошњи и предузетништву.

„Колики значај овај вид писмености има у 21. веку види се и по томе што се у оквиру ПИСА истраживања ученицима проверава и финансијска писменост“, навео је Пашић.

Подсетио је да је Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије је 2017. године реализовало и Пилот-пројекат „Укључивање финансијског описмењавања у систем образовања и васпитања Републике Србије” (FinPis).

Истакао је да Министарство препознаје област финансијске писмености, као један од сегмената који има свој значај у образовном систему.

„Изузетно ми је драго што на овај начин ширимо спектар знања за ученике кроз различите програме и пројекте, као што је финансијскљ писменост, чиме ће деца боље бити припремљена за живот и разумеће боље вредност и управљање новцем“, рекао је Пашић.

Пашић је захвалио Ерсте банци на сарадњи пројекту, као и Заводу за вредновање квалитета васпитања и образовања, Заводу за унапређивање образовања и васпитања, члановима радних група и школским управама, школама, директорима, стручним сарадницима, наставницима, ученицима и свима онима који помогли да пројекат у школама заживи на онај начин како је замишљено.

Своје примере добре праксе данас су представиле су основне школе: „Вељко Дугошевић“ из Турије, „ Стеван Филиповић“ Дивци, „ Мићо Матовић“ Катићи – Ивањица, „Живко Томић“ Доња Шаторња, „Душан Радовић“ Пирот и „Исидора Секулић“ Шајкаш.

Loading