ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Опрема за школе за децу са сметњама у развоју

Основна школа „Драган Ковачевић“ у Београду, школа за образовање деце са сметњама у развоју,  од данас поседује КСАФА апарат, дијагностички и терапијски апарат који утиче на развој говорно-језичких структура. Апарат је обезбедило Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања. У оквиру Стално отвореног конкурса за унапређење положаја особа са инвалидитетом у Републици Србији у марту 2017. године Министарство за рад, подржало је реализацију пројеката у оквиру којих је набављена опрема намењена  школама за децу са сметњама у развоју.

Тим поводом школу су посетили министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић и министар за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Александар Вулин. Ова подршка школама омогућиће деци са сметњама у развоју да лакше савладају васпитно-образовни програм, рекао је министар Шарчевић. „Данас смо у овој школи видели да се на истом часу може учити граматика и књижевност,  географија и историја. То је модел рада које би све школе требало да усвоје, јер тако деца боље уче“, нагласио је Шарчевић.

Пројектом је предвиђено  да се корисницима, односно деци са сметњама у развоју, који похађају школе за основно и средње образовање, пружи подршка у виду рачунарске опреме (33 рачунара), лаптопова (3), таблета (20), телевизора (6), штампача (6), пројектора (8), комуникатора (17), преносивих интерактивних табли (19) и  адаптираних мишева-track ball mouse (9).  

Све што су тражиле 44  школе обезбедили смо како би се деца школовала по највишим стандардима, рекао је министар Вулин. „Они немају посебне потребе, већ исте потреба као и сва друга деца, само је њихово школовање посебно. Ми смо ту да им то омогућимо, нагласио је Вулин.

КСАФА апарат, који је добила школа „Драган Ковачевићје дијагностички и терапијски апарат намењен раној хабилитацији говора и језика и од посебне је користи у раду са децом са различитим степенима оштећења слуха, децом са неразвијеном вербалном комуникацијом и патолошким обрасцима говорне комуникације. Апарат помаже у развоју аудитивне пажње, развој прецизне аудитивне перцепције и аудитивној дискриминацији сличних фонема, рад на правилној артикулацији, успостављање правилног аудитивног feedback-а, побољшању концентрације, развијању аудитивне меморије, мотивације за говор, правилног дисања, правилна поставка гласа, успостављање адекватне вербалне формулације, развој адекватног емоционалног израза у вербалној комуникацији који су неопходни за развој флуентног и граматички коректног говора.

 

 

 

Loading