ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Одржана конференција „Квалитетне радне праксе у ери дигитализације“

Саветник министра за дигитализацију у просвети и науци Биљана Марић истакла је  да су међу приоритетима Министарства просвете, науке и технолошког развоја повезивање образовања и света рада и даља дигитализација образовања.

Она је на конференцији „Квалитетне радне праксе у ери дигитализације“ која је одржана у Београду у оквиру пројекта „Виртуелне праксе у области стручног образовања и обуке (ВИВЕТ)“ указала на значај оваквих пројеката.

У оквиру пројекта чији је координатор Београдска отворена школа, више од 150 ученика средњих стручних школа из Србије, Бугарске и Италије имало је прилике да путем онлајн платформе остварује задатке и обавезе у оквиру радних пракси, али и да добије приступ лекцијама и другим едукативним материјалима које су за њих припремали наставници и ментори.

Саветница министра просвете оценила је да је Београдска отворена школа, кроз иновативне пројекте овог типа у Србији дала значајан допринос овом процесу.

Значај реализовања виртуелних пракси препознало је, поред школа, и 19 компанија које су се укључиле у овај пројекат и на тај начин унапредиле своје програме стручних пракси. Ментори и ученици који су учествовали у овом процесу имали су прилике да на конференцији поделе своја искуства.

Виртуелне праксе представљају пионирски подухват и први такав пројекат у области средњег стручног образовања у региону. Управо из овог разлога пројектни партнери израдили су Модел виртуелних пракси који дефинише услове који морају бити испуњени како би овакве праксе заиста допринеле развоју компетенција ученика.

На скупу је било  речи и о елементима квалитетне радне праксе, изазовима који тренутно постоје у систему формалног образовања и перспективама које доноси дигитализација радних процеса.

О овој теми су говорили извршни директор Београдске отворене школе Милорад Бјелетић, Софија Дукић из Фондације Темпус, као и инострани експерти у области менторства.

Србија је по броју радника на глобалним онлајн платформама већ годинама у самом врху земаља у свету. Имајући у виду да дигитализација доноси са собом бројне изазове и промене, а највећа од свих је припрема будућих генерација за послове који можда још увек не постоје, радне праксе у средњем стручном образовању морају да прате ове промене.

Интересовање за теме које су презентоване на конференцији је било велико, тако да је овај догађај Београдске отворене школе посетило преко 160 наставника, ментора, стручњака у области образовања, као и представника омладинских организација.

Циљ пројекта „Виртуелне праксе у области стручног образовања и обука“ јее да развије и промовише виртуелне праксе у области стручног образовања и обука. Овај пројекат је финансиран кроз Еразмус плус програм (КА2 – Стратешка партнерства у области стручног образовања и обука).

Активности на пројекту се реализују до 30. априла 2019. Београдска отворена школа је координатор пројекта, а партнери на пројекту су Техничка школа из Ужица, Универзитет у Падови (Италија) и организација INTERPROJECTS (Бугарска).

Loading