ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Образовање деце избеглица и тражилаца азила

У сарадњи Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Центра за образовне политике, Култур Контакт Аустрија и УНИЦЕФа у данас је у Београду одржан међународни округли сто посвећен образовању деце и младих избеглица, миграната и тражиоца азила.  

Учесници/це округлог стола су чланови/це Радне групе Министарства просвете, науке и технолошког развоја за подршку образовању избеглица и миграната, коју поред представника релеватних сектора Министарства чине и представници Завода за унапређивање образовања и васпитања и Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања, представници/це школских управа, ментори/ке школама, Данског савета за избеглице, Култур Контакта, Омладинског колеџа и Института за развој талента из Аустрије, Центра за образовне политике, УНИЦЕФ канцеларија из Србије и Бугарске.

Циљ округлог стола је размена искуства на нивоу политика и праксе о кључним питањима која се односе на приступ и квалитет образовања деце избеглица и миграната. Отварајући округли сто Весна Недељковић, помоћница министра за предшколско и основно образовање и Тања Ранковић, руководитељка програма образовања у канцеларији УНИЦЕФа у Србији истакле су значај сарадње свих актера како би се на најадекватнији начин обезбедио приступ квалитетном образовању деци избеглицама и мигрантима, док је Gerhald Kowar, директор Култур Контакта Аустрија подсетио на потребу разумевања људске и образовне ситуације у којој су се нашли мигранти, а која се може догодити сваком од нас.

  Учесници/е су имали прилике да кроз искуства из Аустрије размотре различите начине на које је могуће организовати остваривање права на образовање младима који нису похађали школу кроз програме усмерене на учење језика и стицање основних вештина и социјалних компетенција, које би их припремиле за укључивање у обуке за дефицитарна занимања.

Кроз искуства Бугарске и Србије учесници су представили  утицај које је укључивање деце избеглица и миграната имало на даље унапређивање  система образовања, како на законодавни оквир, тако и на праксу, а посебно на развијање програма за учење језика наставе као страног језика, усмереност образовања на стицање кључних компетенција и флексибилност организације наставе и учења.

Учесници из других земаља су изразили захвалност за пружену прилику за учење, посебно из искуства Републике Србије.

Loading