ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Министар Шарчевић састао се и са градоначелником Новог Сада

Током посете Новом Саду министар просвете, науке и технолошког развоја  Младен Шарчевић разговарао је и са градоначелником Милошем Вучевићем о темама од интереса за образовање и васпитање ученика. Министар Шарчевић је навео да је неопходно да локалне самоуправе приликом креирања мреже школа омогуће како оптимално коришћење простора, тако и расподелу тог простора на установе из свих нивоа образовања и васпитања.

Министар Шарчевић и градоначелник Вучевић сложили су се да је питање безбедности ученика од највеће важности. Наведено је да ће Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Министарство унутрашњих послова и локалне самоуправе заједнички радити на превенцији насиља у школама. Ово се посебно односи на проналажење механизама како би се број школа са уграђеним безбедносним камерама повезаним са МУП-ом повећао.

Министар је изложио и значај промоције образовања уз рад и истакао да је изузетно важна тема рано образовање деце од треће године, као и њихов већи обухват. Он је, између осталог,  као пример навео коришћење кредита Светске банке који има за циљ да се повећа број образовно-васпитних  објеката у руралним срединама и мањим градовима,  јер је обухват деце у тим областима изузетно мали.

Градоначелник Вучевић је упознао министра Шарчевића са инвестиционо- развојним плановима града, као и са пројектом изградње Музичко-балетске школе основне и средње школе са концертном двораном.

Министар Шарчевић је навео да ће Републици Србији бити доступни европски фондови за опрему када се затворе Преговарачка поглавља 25 и 26, те да ће се из тих средстава финансирати опремање установа и на тај начин пружити додатна подршка инвестицијама локалне самоуправе. На састанку разговарано је и о ојачавању улоге спорта у школама.

Градоначелник је упознао министра и са стањем у предшколском васпитању, јер локална самоуправа недостатак места у државним вртићима решава суфинансирањем боравка деце у приватним предшколским установама.

 

Loading