ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Градити поверење између свих заинтересованих страна када је реч о квалификацијама

Mорамо да изградимо систем поверења, jер jе у томе реч када се говори о квалификациjама, рекао jе данас министар просвете, науке и технолошког развоjа др Срђан Вербић.

„Mорамо да направимо систем поверења у ком свако, какву год одлуку донео, има могућност да jе промени, да изабере алтернативни пут, jер се образовање тиче учења, а не стицања дипломе“, обjаснио jе министар Вербић отвараjући конференциjу „Развоj, иновациjе и улагања у квалификациjе – пут до квалитетног људског капитала“ у Палати „Србија“.

Oн је навео да се ђаци опредељуjу за даље школовање на основу понуђених опција , али да морају да буди информисани како би доносили праве одлуке.                            

„Потребни су нам флексибилни програми у школама, различити модули и различити путеви кроз образовање, како бисмо свима предочили да до истог циља могу стићи на више различитих начина“, рекао је министар Вербић

Министар је навео да је потребан јединствен регистар квалификација, које треба да покажу шта одређена особа уме и може да уради, а не само коју школску спрему има и коју школу је завршила.

„Tребало би унапредити сарадњу између свих сектора у систему у коjем ће сви „вући“ на исту страну и онда може да се изгради поверење,“ изjавио jе заменик шефа Делегациjе Eвропсе уније Oскар Бенедикт.

Oн jе нагласио и да се квалификациjама помаже и послодавцима и онима коjи траже посао, али да jе веза између тржиста, образовања и запошљавања неjеднака и да се таj проблем решава успостављањем квалификациjа на националном нивоу и да се систем мора прилагођавати свету коjи се свакодневно мења.

Мирјана Бојанић, посебни саветник министра просвете, науке и технолошког развоја представила је тренутне активности у оквиру процеса развоја Националног оквира квалификација у Србији. Према њеним речима, Национални оквир квалификација је иструмент за идентификацију, креирање и разврставање квалификација у складу са захтевима тржишта рада, даљег учења, науке и друштва у целини. Квалификација је формално признање стечених компетенција.

Начин на који се може стећи квалификација, како је навела Бојанић, је формално образовање, неформално образовање и информално учење, односно признавање претходног учења на основу радног и животног искуства.  

Учесници панела су се сложили, да НОК мора да садржи осигурање квалитета.

На скупу на коме су учествовали представници релевантних министарстава, институција које се баве стручним и високим образовањем, послодавци, представнци пословног сектора и други социјални партнери, разговарало се и о развоју образовања, нарочито стручног образовања, као и о учешћу различитих социјалних партнера у његовој имплементацији.

Представници послодаваца Данијела Васић из Делезе Србија, Драгољуб Вукадиновић, генерални директор ПД „Металац“, Горњи Милановац, др Аца Марковић, експерт за економске анализе ЈП ЕПС, као и Милан Шолаја, генерални директор Војвођаски ИТ кластер говорили су о искуствима, изазовима али и питањима са којима се сусрећу њихове компаније у потрази за људским ресурсима. Сложили су се у једном да је знање основ свега и незамењиво. Да је наше образовање добро , али да би и пракса требало да буде обавезан део образовног процеса, када је реч о стручним школама.

Конференцију је организовало Министарство просвете, науке и технолошког развоја у сарадњи са Саветом за стручно образовање и образовање одраслих, Привредном комором Србије и Европском фондацијом за обуку (ЕТФ).

Loading