ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Делегација Министарства у Словенији

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић разговарао је данас у Љубљани са министарком образовања, науке у спорта Републике Словеније Мајом Маковец Бренчич. Теме састанка биле су дуално образовање, стручно усавршавање наставника, професионални развој директора школа и научно-технолошки развој.
На састанку је констатовано да Србија и Словенија имају добру сарадњу у области образовања и науке, али и да постоји простор за покретање заједничких пројеката и заједничко  деловање на регионалном и европском простору. «Словенија може бити узор Србији, нарочито када је реч о дуалном образовању. Томе у прилог иде чињеница да у Словенији  постоји 20 образовних центара у којима је остварена суштинска повезаност образовања и привреде»,  рекао је министар Шарчевић.
У контексту дуалног образовања министарка Бренчич је истакла  квалитетну сарадњу стручних школа из Ваљева и Крагујевца са Школским  центром  у Велењу. У области научног стваралаштва министри су нагласили  значај развоја научног подмлатка. Представници оба министарства указали су на потребу организација летњих школа истраживача и младих научника, као и  већи обухват студената у програмима размене. Министар Шарчевић је предложио да млади научници из Словеније посете Истраживачку станицу Петница.
Такође, министри су разговарали и о развоју регионалне сарадње у вези са технолошким парковима у Љубљани и Београду и могућностима заједничког наступа две државе у даљем развоју ових паркова на регионалном нивоу. Важне теме  састанка биле су и обука и лиценцирање директора школа и платни разреди. Словенија, иначе, има заокружен, одржив, систем  професионалног развоја директора кроз функционисање Школе за директоре у Крању и систем платних разреда, који омогућава напредовање у односу на висину зарада.
Након посете Љубљани,  делегација Министарства имала је састанак са градоначелником Велења Бојаном Контићем. У Велењу  постоји савремени образовни систем који функционише на принципима дуланог образовања.

Loading