ЋИРИЛИЦА | LATINICA

Да се смањи број часова у школама

Министар просвете, науке и технолошког развоја др  Срђан Вербић  присуствовао је данас конститутивној седници Националног просветног савета, првој након деветомечне паузе због избора нових чланова, које бира Скупштина Србије.

Обраћајући се члановима НПС, министар Вербић је указао да имају велику одговорност и да када доносе одлуке размишљају о ученику.

„ Одлуке које доносите имају дугорочне последице, а да ли ће  бити позитивне или негативне зависи само од вас“, нагласио је мнистар. Он је навео да у образовању има много интересних група и лобија са којима морамо да се боримо.

„Када се мења програм, план, када се мења број часова, када се усвајају одлуке о уџбеницима, ви имате моћ и одговорност да кажете и не и да – да поступите по својој савести. Ваша улога је ту кључна, ви сте последњи одбрамбени бедем у образовању“, поручио је министар Вербић, члановима НПС.

Министар Вербић је  нагласио да  ђаци у  школама имају више часова него што је то законом дозвољено и затражио да надлежна стручна тела преиспитају наставне програме као би се та пракса прекинула.

„Увођени су нови предмети и даље се траже неки нови предмети, а број часова је огранчен на 20 у млађим разредима и 25 у старијим. Ђаци имају више часова него што је то законом дозвољено и ми то морамо да ускладимо“, казао је Вербић.  Он је рекао да разуме социјални моменат и да је циљ постићи одређени фонд да би се за то примила плата, али да се, ипак, мора имати у виду интерес ђака.

„Сада је посао на Заводу за унапређивање образовања и васпитања да ревидира план за основну и средњу школу, да уради анализу да ли и колико предмети задовољавају оно што су циљеви и да у складу са тим Национални просветни савет предложи решење“, рекао је Вербић.

Министар Вербић  сматра да треба смањити број обавезних изборних предмета – веронауке и грађанског васпитања.

„Требало би да се број часова обавезних изборих предмета смањи и да се не изучавају свих 12 разреда основне и средње школе, него у четири. Стручна  тела треба да процене како и у ком обиму“, казао је министар.

Он је навео да  14 година од како су уведени предмети грађанско васпитање и веронаука није било озбиљних процена учинка тих предмета и ефеката наставе. Вербић сматра да је неопходно да се стручна тела тиме позабаве и да израде нови предлог плана изучаања ових предмета.

Министар је још рекао да има много питања која нису решена, а која морају да се реше – регулисање уписне политике, велике матуре, ефикасније мреже школа.

„И даље имамо школе са више наставника него ђака. Имамо школу са седам ученика и 16 наставника“, казао је Вербић и истакао да је то проблем приликом сваког одређивања буџета за просвету. Министар сматра и да је потребно изменити правилник о врстама стручне среме који прописује неопходне квалификације које неко мора да има како би држао наставу из одређеног предмете. Циљ је да један наставник може да буде предавач у више сродних стручних области.

Он је нагласио да у школи треба да има много више ваннаставних активности, као и да се створе услови да више школа пређе на једносменски  рад.

Loading